Hemlängtan

Jag har precis "snabbtränat" här på våran stora tomt, mitt egna så kallade fyspass. För att sammanfatta det så gick det helt åt helvete. Det var inte kul, inte skönt (förutom att jag blev av med all sparad energi) och det gick verkligen inte bra - det var hur tungt som helst. Och ändå joggade jag ingen riktig sträcka! Blä.
Av någon anledning sänkte det mitt humör lika snabbt som om någon skulle ha slagit mig i huvudet med en klubba. Jag gick direkt in i duschen och nu sitter jag här i mjukiskläder, precis som det ska vara.

Tråkigt nog har jag redan hemlängtan, jag har varit här i lite mer än ett dygn (inte mer) och längtar redan hem. Visst, jag brukar längta hem annars också men nu är det en så stark hemlängtan. För tillfället känns det som om tårarna ska komma när som helst. Inget här är normalt för mig. Duschen är jättedålig (speciellt för mitt tjocka hår med det dåliga trycket), min mamma och mina marsvin är hemma, mina kompisar är hemma, alla mina filmer och mitt rum är hemma. Inget här är mitt eget förutom packningen jag har med mig. Jag gillar det inte. Fast å andra sidan är det skönt att vara här, men det är inte alls lika bra som att vara hemma..

Ikväll blir det någon specialmiddag igen och sen ska jag nog hoppa i säng. Jag är skittrött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback